Saturday 12 December 2009

Atok Mak Menerima Rawatan di Hospital An-Nur Bangi



Pada Hari Khamis 10 Dis 2009, Atok Mak & Atok Abah ke Rumah Pak Usu & Mak Usu di Uniten Bangi untuk bertukar angin dan bersantai sambil ziarah cucu. ALlah izin petang tu atok emak terasa sakit dada dan Mak Usu hantar ke Klinik An-Nur Bangi, lantas masuk Wad.
Sabtu Malam 12/12/09 satu rombongan dengan Mercedes PFX9116 yang dipandu Pak Long membawa Mak Long, Mak Andak dan Mak Uda serta anak-anak menuju ke Bangi untuk menziarahi Atok Emak. Maka malam tu bergilir-gilir anak perempuan menemani Atok Emak di Wad. Keadaan atok emak agak kurang stabil malam itu... sesekali serangan sakit dada dirasai atok emak. Pagi ahad itu beberapa cucu datang ziarah.
Tengah hari, keadaan atok agak tidak stabil... lantas pihak hospital an-nur menghantar ke Hospital Serdang dengan ambulan untuk dimasukkan ke unit rawatan rapi. Beberapa jam... sekitar maghrib, baru atok emak di bawa ke wad CCU di tingkat empat.
Malam ini (Ahad 13 DIS 2009) atok emak terpaksa kesaorangan di wad CCU, kerana menurut doktor, atok emak perlu rest sepenuhnya setelah diberi ubat dan pihak hospital akan memantau sepanjang malam.
Kami anak cucu bermalam di UNITEN sambil mendoakan semoga Atok Emak segera sembuh. Pak Long, mak Long, mak Uda dan Mak Andak terpaksa stay ack di Bangi untuk sehari lagi dan esok 14/12/09 kami tak dapat pergi kerja. M Sabiq pun terpaksa bercuti di hari pertama sem 2. Hanya ini sokongan moral yang dapat kami beriakn agar atok emak dan atok abah kuatkan semangat untuk terus sihat bersama kami semua Insya ALlah.

No comments: